Alla inlägg under april 2012

Av Kajsa - 5 april 2012 10:43

Hej Hopp!!!
Jag vann!!! 6 hos mig!!!! mina gäster gillade nog min årstidsinspirerade meny för jag fick flest poäng och vann hela skiten  Så nu ska vi på onsdag ha grande finale alltså vinnarmiddag på bröderna M i ystad, gott o trevligt ska det bli =) 


mhmm... min kamp mot övervikten går på rätt håll för tillfället    har börjat o gymma på friskis o svettis i simrishamn och försöker tänka på vad jag stoppar i mig och har hittills gått ner 5 kilo! gött, alltså bara 5 till för att få påbörja hormonbehandling såvida inte min ägglossning kommit igång av sig själv då.


Fick ett riktigt trevligt telefonsamtal igår... jag har sökt till sveriges största bakprogram som sjuan har gjort reklam för, skickade in en ansökan så får vi se vad som händer... ett par dagar senare fick jag ett mail med en djupintervju...de var typ 4 A4 sidor med frågor om  mig och min bakning... skickade in det och bifogade bilder av mina bakverk och av mig och igår ringde de från produktionsbolaget och ville träffa mig personligen! VA?!?! JAG?!?! Herregud va roligt!!!!

Såååå nästa fredag ska jag upp till stockholm för ett personligt möte  chet!!!

jaja behåll lugnet och var mig själv så ska detta nog gå bra.... vill de fortfarande ha kvar mig efter mötet så ska jag upp ännu en gång till stockholm på slutcasting och har de inte tröttnat på mig då så är jag redo för tv-inspening 18 juni-6 juli.... Jisses vad har jag egentligen gett mig in på ???? Kan bli tre tuffa veckor men det kan även ta slut efter nästa fredag, men va fan de e ju skitcoolt att jag, amatören från löderup kommit till 3:e utgallringen i en baktävling!!!

Känns som det är once in a lifetime... wish me luck!!!


Ohhhh min underbara vän Jessica o hennes Marcus har blivit föräldrar till en liten flicka. Hon föddes samma dag som Prinsessan och hon är söt som en liten docka!!! En lyckligt lottad bebis för bättre föräldrar får man nog leta efter!

Grattis Jessica o Marcus, detta gjorde ni riktigt bra!  


Har än en gång stannt upp och tänkt efter i livet... Livet är verkligen för kort för att tas på allvar, vi ska aldrig ta varandra för givet, visa dina nära och kära att du finns och att du bryr dig om dom om så bara med ett sms med ordet kram eller älskar dig, för vi vet faktiskt inte hur länge vi får låna varnadra...

Nu i mars gick en kille bort i en bilolycka, han var ett år äldre än mig och förr har vi umgåtts och festat ihop, så orättvist mot hans familj och framför allt hans lille son. dessförrinnan gick andys farmors bror bort, han var förstås både gammal och sjuk men ändå.... Min syster ringde och berättade att hennes vän hade gått bort...bara så där utan förvarning, hon var 32!!!  och som grädde på moset så var det en kille jag känner som blev pappa för ca 3 månader sedan.... hans nyfödde son gick bort... MEN SLUTA de e inte roligt längre nu får det vara slut med alla dödsfall!!!

Mina tankar går till familjerna till dessa som har en svår peroiod framför sig, men jag lovar det blr bättre, man glömmer aldrig och man kommer aldrig riktigt förstå meningen med det men det kommer att bli lättare att acceptera med tiden.

Mina tankar går även till min familj och mina vänner, Jag är Så glad och tacksam för varje dag vi får tillsammans och Jag Älskar er av hela mitt hjärta, ni vet precis vilka ni är!  

Ta hand om varandra och tänk på att det är bättre att ångra något man gjort än att ångra något man aldrig gjorde.


Senaste inläggen

Kategorier

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards