Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

nytt år!!!

Av Kajsa - 4 januari 2012 18:01

hej hopp!!!

Då va de nytt år o jag har bestämt att 2012 ska bli ett roligt utmanande o spännande år så nu kör vi!!!

Håller på att forska i hur jag äntligen ska kunna få min konditorutbildning. Det jag har tittat på innan är en yrkeshögskola och för att kunna ta del av den utbildningen så måste man ha en livsmedelsgrund och gärna gått nån slags bagerilinje vilket jag inte har utan jag har bara ett brinnande intresse för bakning och lite erfarenhet MEN så hittade jag en yrkesvux utbildning till bagare/konditor som är på ett halvår och gör att jag kan få grunden och jobba som bagare eller konditor och vill jag ha gesällbrev så måste jag gå vidare på yrkeshögskolan, så det blir mitt projekt att forska i hur det funkar med yrkesvuxutbildningen samt hur jag ska finansiera den om jag kan få aktivitetsstöd eller om jag måste gå på csn.... spännande! Ska ringa en massa nästa gång jag e ledig=)


Jag har insett att livet är alldeles för kort för att slösa bort, de e lika bra at leva ut sina drömmar för man vet inte hur morgondagen ser ut!! Har väl fått mig några tankestälare i december.... först så va de min mans väns flickvän som tog sitt liv, sen blev en väninna sjukskriven pga ångest mm o sen var det en kvinna på mitt extrajobb som knalla av pinn bara hux flux o inte nog me de så va de en arbetskamrats man som dog i juldagarna troligtvis i en hjärtinfarkt när han körde lastbil, allt detta inom loppet av 1 månad!!! 

Man blir plötsligt påmind om hur skört livet är och man inser att man inte kan ta för givet att ens nära o kära finns där alltid.

Det enda goda som kommer ur nåt sånt här är att man blir väldigt rädd om de man tycker om och bryr sig om, jag känner att min och min mans relation har blivit starkare och att vi tar vara på varandra mer än innan, inte för det har varit dåligt men det blir väl alltid så i en relation att man tar varandra för givet och lunkar på i vardagen utan att egentligen stanna upp och vara tacksam för det man har. Jag är tacksam för att jag har en fantastiskt fin man, att vi båda har ett jobb att gå till varje dag, att vi har varsin fin bil, att vi har ett eget hus, att vi har vänner att umgås med, att vi har föräldrar och syskon som vi älskar.

Jag har väl nånstans insett att rikedom föds inte i hur mycke pengar man tjänar utan hur man tar vara på och utnyttjar sin stund på jorden.


Just nu känner jag lite såhär att vi kör så det ryker, lever ut våra drömmar i den mån vi kan och blir det så att vi blir gravida så e de kanon men jag kan inte bara fokusera på de o sitta här o hålla igen på mina drömmar bara ifall jag skulle bli gravid, jag har ju "slösat" de senast 5 åren på att bara fokusera på det, vågade inte byta jobb, våga inte börja på utbildning, våga inte starta eget "bara" för att jag kanske blev gravid och inte skulle kunna slutföra det jag påbörjat. Så nu kör vi en positiv inställning och hoppar på nåt galet tåg så får vi se vad som händer och löser "problemet" när det är aktuellt. Känns faktiskt riktigt bra!!!

Ta hand om varandra, gör nåt galet och lev livet!!!

Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 4 oktober 2012 18:57

ursäkta rubriken men blev lite irriterad när jag hade skrivit ett helt inlägg o när jag ska publicera så har jag blivit utloggad och allt jag skrivit försvinner, tack som fan! Glad Kanelbullens dag eller vad man säger;) Hmmm vad har hänt sen sis...

Av Kajsa - 5 april 2012 10:43

Hej Hopp!!!Jag vann!!! 6 hos mig!!!! mina gäster gillade nog min årstidsinspirerade meny för jag fick flest poäng och vann hela skiten  Så nu ska vi på onsdag ha grande finale alltså vinnarmiddag på bröderna M i ystad, gott o trevligt ska det bli =) ...

Av Kajsa - 23 februari 2012 17:06

UNDERBART!!! Nu e våren på väg!! älskar denna årstiden Idag har vi varit ute i skogen med nate o barnen o svärmor o johanna o en lånehund, packade fikakorg o gav oss ut på en liten runda i gylleboskogen. Härligt va de, stanna vid vattenfallet o fika ...

Av Kajsa - 15 november 2011 18:15

hej hopp!!! Nu e de minsann snart vinter, känns inte så utan mer som höst men de gillas:) är ju första advent nästa vecka o innan dess måste huset städas o ljusstakar upp, dags att bli lite flitig kanske.... Jaha lite uppdatering då alltså.... ha...

Av Kajsa - 5 oktober 2011 15:48

Hej igen! Ja som rubriken antyder så har vi varit på Ronneby brunn  i helgen som gick, jag och min älskade man. Vi fick ju presentkort där i bröllopspresent så nu va de dags. Vi kom dit på lördagen, käka lunch och sen var det dags med spa. Vi hade...

Senaste inläggen

Kategorier

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards