Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

ronneby brunn jobb och listor

Av Kajsa - 5 oktober 2011 15:48

Hej igen!

Ja som rubriken antyder så har vi varit på Ronneby brunn  i helgen som gick, jag och min älskade man. Vi fick ju presentkort där i bröllopspresent så nu va de dags. Vi kom dit på lördagen, käka lunch och sen var det dags med spa. Vi hade en behandling som hette spa favorit där man fick en mjuk helkroppsmassage rengöring och peeling av ansiktet samt ansiktsmassage, väldigt skönt och avslappnande, sen bada vi badtunna i deras trädgård, jättehärligt!

Kvällen bjöd på trerättersmiddag besående av Skagentoast till förrätt, oxfile med ratatouile rödvinssky och rostade potatis till varmrätt och pannacotta med blåbär och björnbär till efterrätt samt Wallmansshow med massa klassiska låtar och ett ganska bra drag, de var bara synd att dom drog ut så på både show och middag, vi satte oss ca 18.30 och gick inte tillbaka till rummet förrän klockan elva, då hade vi fått dessert halv elva... så det var lite synd faktiskt men men vi hade en supermysig helg men det är väldigt skönt att komma hem igen;)

Känner för tillfället att jag tycker mitt jobb är okej, o de e ju en ganska bra förbättring från att inte veta om jag tycker om mitt jobb eller inte... har lyckats att få bort lite städning genom att ta på mig andra uppgifter... hjälper till att servera lunch ibland och har börjat ta ansvaret för frukostbeställningarna, ska börja att servera söndagsbrunch en söndag i månaden, till att börja med i alla fall, vi får se om det blir oftare beroende på hur bra det går, hur många som kommer osv. men det ska bli riktigt roligt!!! "Brunchveckan" kan jag nog lova att jag inte har tid till en massa städning eftersom där e lite att förbereda... ska baka lite kakor, göra sillatårta, janssons, steka pannkakor plus lite annat smått o gott, längtar faktiskt riktigt mycke! Har ägnat ett par timmar här hemma på min lediga dag att förberda mig själv med lite listor(!) till både mig kockarna och hon som ska fixa annons i tidningarna om det.

har insett att mitt liv består av listor hela tiden i princip.... e jag ledig så har jag en lista i huvudet vad jag ska göra, gärna en till lista i huvudet vad jag måste ta tag i på jobb, listor när jag ska ha gäster, listor när jag ska handla, listor vad jag måste göra.... ja mitt liv e uppbyggt i listor MEN jag tycker det funkar bra för mig och tror att jag skulle bli handlingsförlamad om jag blev förbjuden att använda mig av listor i resten av mitt liv.... lite beroende kanske... men det funkar för mig:)  tillockmed på bröllopsdagen hade jag en lista... jaja inte i detalj utan mer sånt som jag behövde tänka på innan jag åkte iväg till fotografering , kyrkan och festen... där blev de lite freestyling... De e så jag e, gilla läget.....

Nästa vecka ska vi dra igång en hemmaversion av programmet halv åtta hos mig men vårt heter 6 hos maj och vi e 6 st tjejer som ska träffas kl. 18 och laga mat och bli betygsatta.... ska faktiskt bli riktigt roligt och spännande så nästa onsdag ska vi ha 6 hos Tiiiina;) återkommer om det....

Lev gott vänner! här kommer några ord på vägen att fundera på: "Ingen människa är så liten att den inte når upp till sitt eget hjärta"   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa - 4 oktober 2012 18:57

ursäkta rubriken men blev lite irriterad när jag hade skrivit ett helt inlägg o när jag ska publicera så har jag blivit utloggad och allt jag skrivit försvinner, tack som fan! Glad Kanelbullens dag eller vad man säger;) Hmmm vad har hänt sen sis...

Av Kajsa - 5 april 2012 10:43

Hej Hopp!!!Jag vann!!! 6 hos mig!!!! mina gäster gillade nog min årstidsinspirerade meny för jag fick flest poäng och vann hela skiten  Så nu ska vi på onsdag ha grande finale alltså vinnarmiddag på bröderna M i ystad, gott o trevligt ska det bli =) ...

Av Kajsa - 23 februari 2012 17:06

UNDERBART!!! Nu e våren på väg!! älskar denna årstiden Idag har vi varit ute i skogen med nate o barnen o svärmor o johanna o en lånehund, packade fikakorg o gav oss ut på en liten runda i gylleboskogen. Härligt va de, stanna vid vattenfallet o fika ...

Av Kajsa - 4 januari 2012 18:01

hej hopp!!! Då va de nytt år o jag har bestämt att 2012 ska bli ett roligt utmanande o spännande år så nu kör vi!!! Håller på att forska i hur jag äntligen ska kunna få min konditorutbildning. Det jag har tittat på innan är en yrkeshögskola och f...

Av Kajsa - 15 november 2011 18:15

hej hopp!!! Nu e de minsann snart vinter, känns inte så utan mer som höst men de gillas:) är ju första advent nästa vecka o innan dess måste huset städas o ljusstakar upp, dags att bli lite flitig kanske.... Jaha lite uppdatering då alltså.... ha...

Senaste inläggen

Kategorier

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards