Alla inlägg under april 2011

Av Kajsa - 19 april 2011 15:55

Ja då har vi varit hos gyn. gjorde undersökning eftersom jag har haft ont i typ äggstockarna nu i 2 månader.... pratade med min dr. som jag har gått till innan, han poängterade att jag bör gå ner mer i vikt o sen frågade han om vi ville ha barn nu.... svar: JAAAAA!!!!! så äntligen 4 år efter jag slutat med p-piller utan att bli gravid så fick jag äntligen börja med pergotime, en medecin som ska hjälpa mig få igång min ägglossning, så nu känns projekt bebis lite närmare än de har gjort förr.... ska börja med dessa nästa gång jag får min mens o ska fortsätta så 6 månader framöver, har det inte hänt nåt då (alltså har jag inte blivit gravid inom 6 månader) så ska vi kontakta dr igen. Andy ska få göra spermaprov för att se så att hans små gossar e pigga o allerta... smärtan jag har/hade kan bara förklaras med att mina äggledare är lite aktivare än vad dom varit innan o de kan kännas lite... alltså inget farligt som e på gång där nere, skönt!


Jag väntar fortfarande på besked från kiviks hotell om jag får jobbet eller inte.... vill bara att hon ska höra av sig nu så jag vet om jag måste gå kvar på mitt gamla tråkiga jobb eller om jag kan få säga upp mig... alltså har hon inte ringt imorgon så får ju jag ringa henne så jag kan få besked....

löser sig nog....

ha de bäst!

Av Kajsa - 12 april 2011 14:50

Jaha.... idag har jag varit på anställningsintervju... igen....

Denna gången va de på Kiviks hotell som frukostvärdinna. ett fantastiskt ställe med underbart läge och havsutsikt. Nackdelarna med detta jobbet är att det bara är på ca 65% och att man börjar jobba kl 6.00 på morgonen.... men fördelarna är att det är en fast anställning jag jobbar alltid 6-14.30, det är kortare sträcka att köra..... jag som är så duktig på att ta beslut behövde verkligen denna valmöjligheten oxå.... eller inte. känns iofs att livet försöker säga mig något.... känner mig inte så väldigt pigg på att vara kvar i sjöbo för när jag jobbade i söndags så sa de att dom hade svårt o få ihop sommmarschemat.... alternativen var att jobba 3 av 4 helger eller va ledig lite mitt i veckan och jobba 4 av 4 helger, gav en hint om att jag inte var intresserad av att ha det så eftersom vi förr om åren har jobbat varannnan helg och de har funkat kalas så jag kan inte förstå varför de inte bara kan ta in en till personal så vi andra inte behöver jobba röven av oss och aldrig ha någon fritid, aldrig kunna planera något och dessutom inte kunna va ledig en vecka ihop med sin man.... nä då anser dom att vi har varit lediga januari och februari och att det var vår semester, ja de e klart om man lever ensam och inte har några vänner så hade väl de funkat bra..... fy fan va jag känner mig utnyttjad!!! jag får väl försöka jämnföra för och nackdelar och försöka komma fram till nåt bra beslut.... wish me luck!!!!

Av Kajsa - 9 april 2011 16:16

Nu äntligen ser det ljust ut för våren, fantastiskt väder idag känner mig dock lite rastlös, vill ju att så mycke ska hända hela tiden....

Har haft en väldigt tankfull vecka. Jag blev erbjuden sommarjobb på Norrevång som kunde sträcka sig över hela hösten så det var att tänka, jämnföra och väga norrevång mot sjöbo.... jag bestämde mig till slut för sjöbo eftersom det kändes tryggast där vet jag ju att jag har heltid ända fram till oktober. Tids nog så dyker väl rätt tillfälle upp då jag kan byta jobb. Vill ha ett jobb som sträcker sig över hela året inte bara på sommaren då man egentligen vill kunna vara lite ledig så man kan hitta på nåt roligt....

Fick deklarationen igår.... Tack till skatteverket som ska betala mig 15000:-, alltså innan jag lagt in min körning till o från jobb, gutt! hoppas att pengarna kommer sådär lagom till när vi ska åka till HIgh Chaparall :)


Bara en vecka kvar till jag ska till gyn, ska bli skönt o få veta varför jag har så ont i mina äggstockar och kanske få lite hjälp med min ägglossning.

Ska nog börja med Nutrilett o försöka få bort några kilon nu inför sommaren då man vill va snygg på fester o sånt.... får väl se om de funkar, syrran hade ju tappat 8 kilo på en månad (tror jag det va)


Jaja vi får väl se va de blir av detta....


Ha de underbart!

Senaste inläggen

Kategorier

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards